سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه احساس

معمولا نشانه های ابتلای به آنفولانزا در کودکان پنج تا هفت روز پس از آن که بیمار در معرض عارضه قرار گرفته است ، بروز می کنند . بیمار ممکن است حتی قبل از آن که احساس بیماری کند و مدتی هم پس از آن که تب قطع می شود ، آن را به دیگران سرایت بدهد .

آنفولانزا در کودکان

آنفولانزا در کودکان

 آنفولانزا در کودکان گاهی بیماری آزاردهنده ای است که با سردرد ، گلو درد ، تب دردهای عضلانی ، سرفه ، آبریزش بینی و گاهی استفراغ و اسهال همراه است . گاهی اوقات درد عضلانی بقدری شدید می شود که کودک دلش نمی خواهد راه برود . تب ممکن است یک هفته و سرفه حتی بیشتر از آن طول بکشد .

معمولا نشانه های ابتلای به  آنفولانزا در کودکان پنج تا هفت روز پس از آن که بیمار در معرض عارضه قرار گرفته است ، بروز می کنند . بیمار ممکن است حتی قبل از آن که احساس بیماری کند و مدتی هم پس از آن تب قطع می شود ، آن را به دیگران سرایت بدهد . به همین دلیل هم این بیماری به سرعت پخش می شود .

درمان  آنفولانزا در کودکان

واکسن آنفولانزا در کودکان تهیه شده است ، ولی از آنجا که ویروس آن دائما تغییر می کند ، هر سال باید واکسن های جدیدی ساخته شوند . از پزشک بپرسید که ایا لازم است شما و فرزندتان واکسن آنفولانزا بزنید یا نه . بچه های مبتلا به آسم و سایر بیماری های ریوی ، بیماری قلبی ، مرض قند و بعضی از اختلالات عصبی هر سال باید واکسن آنفولانزا بزنند .

درمان آنفولانزا در کودکان این است که بچه را آرام و راحت نگه دارید و تا وقتی که دمای بدنش به مدت بیست و چهار ساعت در حالت طبیعی نیست ، وادارش کنید که استراحت کند ، دائما به او مایعات بدهید ، ولی مجبورش نکنید بخورد .

برای درد و تب به او استامینوفن و ایبوپروفن بدهید . ( به کودکان و نوجوانات مبتلا به آنفولانزا آسپرین ندهید . چون آنها را مستعد ابتلا به سندرم ری می کند .)

اگر کودک خیلی بیمار به نظر می رسد ، گوش درد یا اشکالات تنفسی دارد و یا تب او بعد از چند روز قطع نمی شود ، باید پزشک را خبر کنید . عفونت گوش ، سینوزیت یا ذات الریه پس از آنفولانزا به وجود می ایند و باید با آنتی بیوتیک درمان شود.

ذات الریه

نوعی عفونت باکتریایی یا ویروسی است که ریه ها را مبتلا می کند . ذات الریه باکتریایی معمولا بعد از سرماخوردگی طولانی پیش می اید ، ولی گاهی هم بدون هشدار قبلی ایجاد می شود . هنگامی که تب کودک از 38 درجه بالاتر می رود ، تنفسش سریع می شود و دائما سرفه می کند . شما به این بیماری مشکوک می شوید . اگر معالجه زود و بموقع شروع شود ، آنتی بیوتیک می تواند بسیار موثر باشد . بدیهی است به محض مشاهده تب بالا و سرفه های دائمی باید با پزشک تماس بگیرید .

ذات الریه ویروسی متداولتر است و هر چند به آنتی بیوتیک جواب نمی دهد ، ولی کم و بیش با آن معالجه می شود . بسیاری ذات الریه های ویروسی را نمی شود از ذات الریه های باکتریایی تشخیص داد . به گزارش اسان طب در این نوع ذات الریه کودک کمتر بیمار به نظر می رسد هر چند بیماری بیشتر طول می کشد . درمان این بیماری ارام است و دو تا چهار هفته طول می کشد .

 

منبع مطلب آنفولانزا در کودکان : سایت آسان طب